Garrito

HJÄLP OCH SUPPORT

Kom igång

Välkommen till Garrito! Här hittar du information om hur du använder vårt system för att hantera din parkering.

Registrering och inloggning

För att komma igång behöver du skapa ett konto.

Efter registrering får du en bekräftelse via e-post. Klicka på länken i e-postmeddelandet för att aktivera ditt konto.

Om bostadsrättsföreningen nyligen bytt till Garrito som leverantör kan ditt konto först behöva verifieras och aktiveras så att du får den platsen du hade sedan tidigare. Verifieringen brukar max ta några dagar, men beror på din förening.

Kösystem/Hyra parkeringsplats

Om alla platser är upptagna kan du ställa dig i kö:

  1. Logga in på ditt konto
  2. Gå till "Kö"
  3. Välj den typ av plats du vill hyra
  4. När en plats blir ledig får du ett erbjudande via e-post
  5. Logga åter in på ditt konto
  6. Gå till "Erbjudanden"
  7. Skriv in ditt personnummer och gå vidare
  8. Godkänn hyresavtalet via Kivra
  9. Klart!

Hyresavtal

Alla hyresavtal signeras digitalt via Kivra:

  1. När du accepterat ett erbjudande skickas avtalet till din Kivra-inkorg, eller din e-post
  2. Logga in på Kivras signeringstjänst för att signera avtalet

Har du inte Kivra?

Du behöver inte ha ett Kivra-konto för att kunna använda Kivras signeringstjänst. Om du inte har ett Kivra-konto kommer avtalet skickas till din e-post. Du får efter signering på egen hand spara ner avtalet till din dator eller mobiltelefon.

Hantera och säg upp din parkering

Logga in och gå till "Mina platser" för att se dina aktiva och tidigare parkeringsplatser, med aktuell hyra, startdatum och övrig information.

Säg upp platsen genom att klicka "Säg upp plats". Notera att du kan säga upp din plats tidigast 30 dagar i framtiden.

Ändra/lägga till registreringsnummer

Om du byter fordon eller vill lägga till ett fordon kan du skicka ditt registreringsnummer till info@garrito.se.

Betalning

Hyran faktureras månadsvis i förskott och skickas till din e-postadress. Betalning ska ske enligt de villkor som anges på fakturan.

Vid frågor om fakturering eller betalning, kontakta oss via info@garrito.se.

Tekniska problem

Har du problem att logga in?

  • Kontrollera att du använder rätt e-postadress
  • Prova att återställa ditt lösenord
  • Rensa webbläsarens cache och cookies
  • Prova en annan webbläsare

Kontakta oss

Behöver du ytterligare hjälp? Kontakta oss via e-post på info@garrito.se